Di­gi­tal Post og e-Boks

Familieretshuset sender post til dig via e-Boks (Digital Post), medmindre du er fritaget fra at bruge Digital Post.

Du læser posten ved at logge ind med NemID på e-boks.dk eller borger.dk. Her kan du også læse mere om, hvordan du bruger Digital post og e-Boks.

Når du sender post til Familieretshuset via din e-Boks, er informationerne krypteret, så personfølsomme oplysninger ikke kan læses af andre.

Hvis du vil besvare post fra Familieretshuset i din e-Boks, skal du gøre det ved at sende ny post.

Når du sender ny post til Familieretshuset, skal du huske at notere dit journalnummer, så vi ved, hvilken sag din henvendelse drejer sig om.

Familieretshuset modtager ikke længere papirpost

Familieretshuset modtager ikke længere papirpost. Alle papirbreve scannes og sendes videre til os som e-mails. Efter fire uger bliver de originale papirbreve makuleret.

Hvis du sender et fysisk brev til os, er det derfor vigtigt, at du kun sender KOPI med af originale dokumenter som for eksempel fødsels- eller dåbsattester, vielsesattester, opholdstilladelser eller andet.

Kun I meget få tilfælde har vi brug for et originalt dokument. I de tilfælde beder vi dig om at sende originalen og sørger naturligvis for, at dokumentet kommer sikkert tilbage til dig igen.