Vil du henvende dig om en sag, skal du tage kontakt til Familieretshuset via Digital Post på borger.dk.
Guide til Digital Post
- Gå til borger.dk og tryk på Digital Post øverst på siden
- Log ind med MitID
- Vælg "Ny besked" øverst i venstre hjørne
- Vælg myndighed (statslige myndigheder)
- Vælg Familieretshuset
- Vælg den kategori, der passer til din forespørgsel
- Når du har skrevet din mail, klik "send"
Hvis du ikke har Digital Post, kan du skrive til Familieretshuset via vores kontaktformular.
Du kan læse, besvare og reagere på din Digital Post via forskellige platforme. Som borger har du adgang til din Digital Post fra offentlige myndigheder på følgende 4 platforme:
Se vejledningen om Digital Post på borger.dk
Breve
Fysisk post skal sendes til:
Familieretshuset Ringkøbing
Østergade 41
6950 Ringkøbing
Vær opmærksom på, at der ikke kan sendes post til de enkelte lokationer. Al post skal sendes til vores postadresse i Ringkøbing.
Hvis du sender et fysisk brev til os, er det vigtigt, at du kun sender en kopi med af originale dokumenter som for eksempel fødsels- eller dåbsattester, vielsesattester, opholdstilladelser eller andet. Dette skyldes, at vi efter fire uger makulerer papirbrevene.
Kun I meget få tilfælde har vi brug for et originalt dokument. I de tilfælde beder vi dig om at sende originalen og sørger naturligvis for, at dokumentet kommer sikkert tilbage til dig igen.
Dokumenter
Familieretshuset modtager filer i gængse formater som pdf, doc, docx, odt, jpg og bmp. Undgå venligst at sende filer i et format, hvor særlige programmer er nødvendige for at åbne filerne. Det kan forsinke behandlingen af din sag, og du kan blive bedt om at sende materialet igen.
Familieretshuset åbner ikke dokumenter, som er sendt via link til en cloudbaseret løsning. Dokumenter skal sendes via digital post.